Un cadro de Miró pintado sobre hardboard, na Fundación Barrié

5. Joan Miró Femmes et oiseaux II / Mujeres y pájaros II, 1969 Óleo sobre lienzo 50 x 61 cm Colección Particular en depósito temporal ©Successió Miró 2020

A Fundación Barrié de la Maza exhibe ata o 16 de maio na súa sede na Coruña a exposición “Miró, unha colección”, unha selección de 35 pinturas ao óleo do autor realizadas en diferentes soportes, entre as que o uso do taboleiro de fibra de madeira Tablex, que actualmente é fabricado exclusivamente pola empresa galega Betanzos HB.

Joan Miró Le Chant de l’oiseau à la rosée de la lune / El canto del pájaro al rocío de la luna, 1955 Óleo sobre cartón 27 x 37 cm Colección Particular en depósito temporal ©Successió Miró 2020

Miró empregou o taboleiro de fibra de madeira coñecido como taboleiro duro, tanto ao comezo como na súa última etapa, destacando unha serie de 27 obras executadas sobre este material en 1936. As pinturas foron feitas indistintamente por ambos lados, destacando a orixinalidade do uso na cara áspera do taboleiro, que utilizou sen ningún tipo de tratamento previo, optando por expoñer a cor orixinal da madeira.  Miró descubriuno posiblemente grazas á súa relación con pintores estranxeiros que xa o empregaron como soporte para as súas obras, con diferentes nomes como “masonita” ou “celotex”.   Actualmente, Betanzos HB é a única empresa do mundo que fabrica Tablex.

Tablex, a autenticidade do soporte

As superficies texturizadas son actualmente unha tendencia na decoración, como símbolo de autenticidade e orixinalidade, co fin de personalizar os ambientes e mellorar novas experiencias sensoriais.  O Tablex ofrece esta característica, ao ter unha cara áspera co tacto suave e cálido da madeira, que destaca a súa natureza, ao tempo que ofrece unha excelente resistencia, planitude e durabilidade.  Estas propiedades convertérono tradicionalmente nun soporte común para obras de arte, que foron empregadas por pintores como Picasso ou Dalí.

Miró levou o seu uso máis alá, xa que non só pintou cen obras sobre taboleiros duros, senón que, facendo uso da inspiración ofrecida polos soportes na creación da súa obra, realizou varias pinturas na cara rugosa do Tablex, permitindo que a súa textura e cor formasen parte do traballo. Exemplos disto son “Hirondelle”, “Le chant des piseaux à l’automne” ou “Femme, oiseau”, que actualmente se poden ver na sede da Fundación Barrié na Coruña.

Crédito imagen de cabecera: Femmes et oiseaux II / Mujeres y pájaros II, 1969 Óleo sobre lienzo 50 x 61 cm Colección Particular en depósito temporal ©Successió Miró 2020

Deixa unha resposta

O teu enderezo electrónico non se publicará Os campos obrigatorios están marcados con *

1 × 1 =